دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی برترین فیلمهای تاریخی دهه ۱۹۶۰

معرفی برترین فیلمهای تاریخی دهه ۱۹۶۰

معرفی برترین فیلمهای تاریخی دهه ۱۹۶۰

اسپارتاکوس - Spartacus

اسپارتاکوس فیلم سینمایی به کارگردانی فیلمساز بزرگ آمریکایی یعنی استنلی کوبریک می باشد. او این فیلم را در سال 1960 ساخته است.ذر این فیلم داگلاس هم بازیگر نقش اصلی فیلم بود و هم تهیه کنندگی اثر را بر عهده داشت. این فیلم چهار جایزه اسکار را از آن خود کرد. علاوه بر کرک داگلاس بازیگرانی مانند لارنس الیویه و جین سیمونز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

ال سید - El Cid

این فیلم سینمایی محصول سال 1961 است. آنتونی مان این فیلم را کارگردانی کرده است. چارلتون هستون و سوفیا لورن از ستارگان این فیلم هستند. داستان فیلم در اسپانیای قرن یازدهم می گذرد. این فیلم نامزد دو جایزه اسکار شد. فیلم محصول مشترک آمریکا و ایتالیا می باشد.

دور از اجتماع خشمگین - Far from the Madding Crowd

دور از اجتماع خشمگین فیلمی است که در سال 1968 انتشار پیدا کرد. این فیلم را جان شلزینجر کارگردانی کرده است. جولی کریستی و ترنس استامپ در این فیلم نقش ایفا می کنند. این فیلم به نویسندگی فردریک رافائل و توماس هاردی ساخته شده است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

سقوط امپراتوری روم - The Fall of the Roman Empire

این فیلم معروف تاریخی و حماسی را نیز آنتونی مان کارگردانی کرده است. سوفیا لورن، استفن بوید، کریستوفر پلامر و عمر شریف از ستارگان نام آشنای فیلم هستند. این فیلم محصول آمریکاست و در سال 1964 تولید شده است. سقوط امپراتوری روم نامزد اسکار بهترین موسیقی شد.

شورش در بونتی - Mutiny On The Bounty

شورش در کشتی بونتی فیلمی است که در سال 1962 تولید شده است و محصول کشور آمریکاست. مارلون براندو ستاره این فیلم است و لوئیس مایلستون کارگردانی کار را بر عهده داشته است. این فیلم حماسی نامزد هفت جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم شد. تروور هاوارد، ریچارد هریس و هیو گریفیت از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

کلئوپاترا - Cleopatra

کلئوپاترا فیلمی تاریخی و حماسی است که جوزف ال. منکیه‌ویچ آن را ساخته است. این فیلم در زمره پرهزینه ترین فیلمهای تاریخ سینماست. الیزابت تیلور و ریچارد برتون در زمره ستارگان فیلم هستند. فیلم محصول سال 1963 است که موفق به دریافت چهار جایزه اسکار شد.

لورنس عربستان - Lawrence of Arabia

این فیلم از جمله شاهکارهای تاریخ سینماست که دیوید لین آن را کارگردانی کرده است . فیلم محصول بریتانیا است که در سال 1962 تولید شده است. این فیلم موفق شد در هفت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی اسکار را تصاحب کند. فیلم باشکوه لورنس عربستان برگرفته از داستان زندگی توماس ادوارد لورنس می باشد. در این فیلم بازیگران بزرگی مانند پیتر اوتول، عمر شریف و آنتونی کوئین بازی می کنند. موسیقی فیلم را آهنگساز بزرگ تاریخ سینما یعنی موریس ژار ساخته است.

مردی برای تمام فصول - A Man for All Seasons

این فیلم زیبا را کارگردان بزرگ تاریخ سینما یعنی فرد زینمان کارگردانی کرده است و نویسنذه فیلم نیز

رابرت بولت بوده است. مردی برای فصول روایتگر قصه زندگی سِر تامس مور، حقوقدان و سیاست‌مدار معروف قرن شانزده میلادی است. پل اسکوفیلد ستاره این فیلم است. مردی برای تمام فصول در سال

1966 اکران شد و توانست برنده شش جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شود.

نبرد الجزیره - The Battle of Algiers

نبرد الجزیره فیلمی سیاه و سفید است که در سال 1966 تولید شده است و کارگردان آن جیلو پونته‌کوروو است. این فیلم روایتگر جنگ الجزایر است و بیانگر اتفاقاتی است که الجزایریها برای آزاد شدن از استعمار کشور فرانسه انجام دادند. ژان مارتین از جمله بازیگران این فیلم است. این فیلم به زبانهای عربی و فرانسوی است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده