دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی فیلمهای برتری که درباره هنرمندان معروف ساخته شده اند (1)

معرفی فیلمهای برتری که درباره هنرمندان معروف ساخته شده اند (1)

معرفی فیلمهای برتری که درباره هنرمندان معروف ساخته شده اند (1)

‍۱. باسکیت (Basquiat‎)

وقتی جولیان اشنابل تصمیم گرفت فیلم Basquiat‎ را بر اساس زندگی‌نامه رفیق قدیمی‌اش جین میشل باسکیت تولید کند، خودش در قالب یک هنرمند شناخته می‌شد.

این فیلم پیچیدگی ویژه ای ندارد اما به بهترین وجه ممکن به یکی از بهترین استعدادهای نقاشی در ایالات متحده آمریکا ادای دین می‌کند.

جفری رایت، ستاره معروف سریال وست‌ورلد، در این اثر نقش باسکیت جوان را بازی می‌کند که داستان تراژیک و خاص زندگی‌اش به اندازه کارهای هنری عظیمش تاثیرگذار است.

این هنرمند مستعد در کمال حیرت در سن ۲۷ سالگی درگذشت تا بخش اعظمی از نبوغ و استعداد وی برای همیشه دفن گردد.

فیلم باسکیت در سال ۱۹۹۶ اکران شد و نامزد دریافت جوایز زیادی مثل شیر طلایی و جام ولپی شد. از دیگر بازیگران آن می‌شود به گری اولدمن، دیوید بویی، بنیسیو دل تورو و دنیس هارپر اشاره کرد.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

۲. بر دروازه ابدیت (At Eternity’s Gate)

این اثر جولیان اشنابل یک بار دیگر با محوریت هنرمندی سختی کشیده و مهم تولید شد: ونسان ون گوگ، نقاش معروف هلندی که هنر قرن بیستم تحت تاثیر او بود.

«بر دروازه ابدیت» که در سال ۲۰۱۸ به اکران درآمد، یک بازیگر درخشان به نام ویلم دفو را در نقش اصلی خود داشت. این بازیگر توانا حتی به دلیل ایفای نقش ون گوگ و عملکرد عالی اش نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار هم شد.

کارگردان در این اثر صرفا روی قسمت خاصی از زندگی هنرمند مورد نظر تمرکز نموده است. اسکار آیزاک، روپرت فرند، مدس میکلسن و امانوئل سنیه از مهم‌ترین بازیگران At Eternity’s Gate می باشند.

۳. پولاک (Pollock)

پولاک اثری بود که تولید و اتمام آن یک دهه طول کشید. اد هریس، بازیگر و کارگردان معروف هالیوودی، علاقه زیادی به این پروژه داشت و به همین خاطر هم در قالب کارگردان و هم بازیگر نقش اصلی عملکرد درخشانی از خود نشان داد.

هریس در نقش جکسون پولاک، نقاش آمریکایی بازی کرد. آن گونه که در زندگی‌نامه او آمده، پولاک آدم سرسختی بود و چون همیشه به الکل تکیه داشت، کار کردن و بودن کنار او واقعا سخت بود.

در آخر باید فیلم سینمایی Pollock را یک تلاش قابل‌توجه برای به تصویر کشیدن زندگی غم‌انگیز پولاک محسوب کرد. این فیلم در سال ۲۰۰۰ اکران شد و اد هریس برای ایفای نقش در آن نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار هم شد.

از جمله ستارگان مشهور این فیلم سینمایی می‌شود به مارسیا گی هاردن، جنیفر کانلی، ایمی مدیگان و باد کرت اشاره کرد.

۴. چشمان بزرگ (Big Eyes)

تیم برتون در این فیلم مرگریت کین و کوششهایش در رابطه با هنر و نیز مشکلاتی که با همسر حریص خود داشت را به تصویر می کشد.

عملکرد خوب زوج اصلی یعنی ایمی آدامز (مرگریت کین) و کریستوف والتس (والتر کین) باعث شده Big Eyes قصه تلاش‌های یک هنرمند را به خوبی روایت کند.

«چشمان بزرگ» در سال ۲۰۱۴ اکران شد و دنی هوستون، کریستن ریتر و ترنس استامپ از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

۵. رامبرانت (Rembrandt)

چارلز لاتون، یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما با فیلم رامبرانت سبک خاص و منحصر به فرد خویش را وارد قصه زندگی رامبرانت هارمنزون فان راین، هنرمند و نقاش هلندی دوره رنسانس، کرد تا یک اثر خاص و باارزش شکل بگیرد.

Rembrandt امروزه دیگر فراموش شده چون که چیزی نزدیک به یک قرن از اکران این فیلم در سال ۱۹۳۶ می‌گذرد. اما این فیلم به خوبی موفق شده به شکلی موثر و شگفت‌انگیز دوران تاریک زندگی یک هنرمند مهم را به تصویر بکشد.

الکساندر کوردا کارگردان این کار بوده و چارلز لاتون هم با عملکرد درخشان خود آن را به یک فیلم محترم و خاص تبدیل کرده است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌شود به السا لنچستر، گرترود لارنس، راجر لیویسی و ادوارد چاپمن اشاره کرد.

ادامه دارد...

منبع: Screen Rant به نقل از ویجیاتو



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده