دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع جنگ جهانی دوم

معرفی ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع جنگ جهانی دوم

معرفی ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع جنگ جهانی دوم

همه ما آگاه هستیم که جنگ جهانی دوم یکی از رویدادهای مهم تاریخی است که موجب گردید انسانهای بسیاری کشته شوند طوری که قادر به شمردن تلفات آن نیستیم. اهالی هنر هفتم برای پاسداشت این رویداد مهم آثار زیادی راجع به آن خلق کردند. فیلم‌های یاد شده به افسران آلمانی و قصه های عاشقانه می پردازند. در ادامه مقاله ۱۰ فیلم مهم و برتر سینمایی با موضوع جنگ جهانی دوم به شما معرفی می شود.

۱. آلمان، مادر بیچاره – Germany, Pale Mother

رابطه عاشقانه لن و هانس در دوران جنگ جهانی دوم منجر به ازدواج می‌شود ولی قطعا این پایان خوش مناسب پایان فیلم جنگی نمی باشد. هانس به ارتش می رود و لن باردار یکه و تنها در انتظار اوست. او طی این مدت با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند. ناگوارترین این مشکلات زخم چهره اش می باشد.

۲. اروپا – Europa

این فیلم درسال ۱۹۹۱ تولید شد. در این فیلم جین مارک بار ایفاگر نقش کارگر راه‌آهن است و چون این ریل مال آلمانی‌ها است این مسئله سرآغاز دشواریهای زیادی می شود. او بدون اینکه آگاهی داشته باشد وارد منازعه بین نازی‌ها و یهودی‌ها می‌شود.

۳. گردشی در آفتاب – A Walk in the Sun

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

فیلمی زندگی شهروندان آمریکایی در کشور ایتالیا را به تصویر می کشد. این فیلم رویدادها و حوادث چندانی ندارد. ریتم کند فیلم شاید شما را خسته‌ و دلسرد کند. ولی با این وجود فیلم به خوبی در بیان التهابات جنگ به توفیق دست می یابد.

۴. آقای کلاین – Mr Klein

فیلم نشان می دهد که در سال ۱۹۷۶ آقای کلاین از رویداد پیش آمده یعنی جنگ جهانی برای منافع خود سوءاستفاده کرده و لوازم و وسایلی را که به یهودیان تعلق دارند و به کمپ ارسال شده اند در معرض فروش قرار می دهد.. عاقبت دولت نسبت به یهودی بودن وی تردید می‌کند و وی نیز به فرجام استفاده کنندگان از این وسایل مبتلا می‌شود.

۵. هانیبال بروکس – Hannibal Brooks

این فیلم‌ در سال ۱۹۶۹ تولید شده است.بازیگر فیلم مایکل وینر است که وظیفه او در یک باغ‌وحش در مونیخ آلمان محافظت از فیل‌ها می باشد. وی بعد از آغاز جنگ دوم جهانی و در آتش سوختن شهر قصد دارد همراه با فیل‌های خود به کشور سوئیس بگریزد.

۶. روزهای افتخار – Days of Glory

روزهای افتخار از آن دسته آثاری است که فیلمساز به یاری ابزارهای سینمایی فیلم را توسعه بخشیده است. فیلم موقعی شروع می‌شود که سربازان آفریقای شمالی را به جنگ گسیل می کنند.

۷. سدشکنان – The Dam Busters

این فیلم در سال ۱۹۵۴ تولید شده است.در آن زمان فیلم به جهت دارا بودن لوکیشن های متنوع فیلمی دلسرد کننده به نظر می رسید. احتملا تنها دلیلی که ما را به دیدن این فیلم مجاب کند، بازی ستاره ای همچون مایکل ردگریو است.

۸. پیروزی اراده – Triumph of the Will

فیلم نبرد نورنبرگ را به تصویر می کشد. هیتلر آغازگر این نبرد در ۱۹۳۴ بود. این فیلم امروزه هم اثری عالی راجع به این مسئله است. فیلم در زمان نمایش کنجکاویهای زیادی برانگیخت.

۹. آخرین مترو – The Last Metro

این اثر زیبا بیانگر موضوعات مرتبط است، قهرمانی و باور داشتن یک انسان به خویش و آرزوهایش. در این فیلم کاترین سعی دارد شوهر آلمانی-یهودی اش را از دید نازی‌ها مخفی کند ولی هنگامی که تحت تعقیب قرار می گیرد با دشواریهای زیادی روبرو می شود.

۱۰. فرار به‌سوی پیروزی – Escape the Victory

فرار به سوی پیروزی در سال ۱۹۸۱ ساخته شده است. این فیلم جنگ و فوتبال را با هم ترکیب می کند و پیروزی را هدف خویش می داند. این فیلم نشان می دهد که افرادی وادار می شوند با دشمن رودررو شوند در حالی که هر دو به دنبال پیروزی هستند.

منبع/ به نقل از وبسایت پروشات

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده